"Title" "Başlık" manasına gelir, başka mana arayanın kendi fesatlığıdır! Yoksa başlıktan gayrı title ne işimiz var! :P Dimi ama?

İnternet uçsuz bucaksız bir kaynak ne ararsan var, hatta aramadığın şeyler bile karşına çıkabiliyor çoğu zaman. Rahatsız edici içerik ile karşılaşmamak için bir sürü yöntem de yok değil. “Nedir bu yöntemler?” derseniz buna da yazının devamında değineceğim öncelikle konumuza dönmek istiyorum.

Parlak zekalar gene rahat duramamış hayatımızı kolaylaştıran bir “at gözlüğü” daha icat etmişler efendim. “Müslüman Google özel arama motoru” sloganı ile yayın yapıyor olsa da ortamda arama öncesi doldurulması gereken bir form felan göremedim bu gözlemimden hareket ederek burada gayrımüslimlerin de arama yapabileceği kanısına kapıldım efendim. Böyle makul görünen bir fikir üzerine neden agresif davranıyor gibisinden bi fikir oluşmasın efendim kafalarda. Zira başta alakasız sonuçlar görüntülemeyen, aile yapısına uygun, örf, adet, talim, terbiye sahibi bir maske altından insanların bu değerlerine sığınarak yapımcı kişilerin kendi amaçlarına yandaşı oldukları taraflara yönlendirme aracı halinde servis edilen bir hizmet olmuş. Arama kriterlerine yapılan kısıtlamalar, denetlemeler çok sağlam yapılmış öyleki “haber” yazıp arayınca haber7.com ile samanyoluhaber.com dan baska link neredeyse yok. Oysa ki google da aynı aramayı gerçekleştirdiğinizde ilk sayfada çıkan butun sonuçlar haber ile alakalı olmasına rağmen hiç biri diğerinin aynısı bir kaynağa gitmiyor. Bu sebepten dolayı kullanıcının aradığı değil de siteyi yapan kimselerin görmemizi istediği yerlere gidiyormuşuz gibi geldi bana en azından bazı temel arama kriterlerinde.

Peki hiç mi iyi tarafı yok? Tabiki var mesela arama kriteri olarak “sevap” girdiğimde “bir dua ile 40milyon sevap” gibisinden bir sonuç çıktı bu bir, bir de haber aramasında yan taraftaki reklamlarda (ki 9 reklamdan 5’i (aç parantez ( kocagogusluler.net, partikizlari.info, sadecealdatanlar.com gibisinden extreme isimlere de sahip) kapa parantez) arkadaş arama, sevgili bulma sitesi reklamı idi) eminim hepsi islami değerler göz önünde tutularak, yalnızlık Allah’a mahsus anafikri çerçevesinde sitelerdir bu da iki. (elimde belgeler var boşa konuşmuyorum linki)

(süper fantastik arama motoruna giriş buyrun şurdan >>> www.islamara.com)

Ona çamur at, bunu kötüle ben hiç mi dogru düzgün içerik ile karşılaşamayacağım ben mazbut insanım, diyenlerin çaresi ise yine yeni yeniden google oluyor. Google’ı ilk açtığında sadece bakmayıp gören kimseler zaten farketmişlerdir “gelişmiş arama” ve “tercihler” linklerini. Buralardan istemediğiniz içeriği en doğru şekilde kendiniz filtreleyebilmektesiniz.

Tamam ben filtreledim de çoluğum çocuğum da internet kullanıyor onları nasıl koruyacağım? sorunu için ise piyasada bulunan turlu çeşit internet ve içerik filtreleme programlarından gayet faydalanılabilir. Bu programlar hem 20 lira gibi makul fiyatlardan başlamakta hemde sadece internet içerik filtrelemesinin yanında “yasak program tanımlama” “internete giriş saatleri belirleme” hatta “ekran görüntüsü kaydı” gibi işlemler ile mukemmel bir aile koruması sağlayabiliyor. (bir örnek MYTR Filter

Comments on: "Müslümanlar için İslami arama motoru (!)" (2)

  1. internet sonsuz bir avanak😉

  2. İyi çalışma ama hata veriyor

Bir Cevap Yazın

Etiket Bulutu

