"Title" "Başlık" manasına gelir, başka mana arayanın kendi fesatlığıdır! Yoksa başlıktan gayrı title ne işimiz var! :P Dimi ama?

Okan kişisinin dikkatine!

Okan adlı bir okuyucu “slm hanımlar ben okan tesettürlü hanımlarla tanışmak istiyorum.34 yş,1.70,by” diye bir yorum yazmıs sonra ulan bu “tesetturlu hanımlar” bana nasıl ulaşacak diye dusunup(!) telefon numarasını yazdıgı bir yorum daha yollamış, “Muslumanlar için islami arama motoru” yazıma.

“ulan biiiip ulan biiiiiiiip lan biz godoş muyuz? burası ne sitesi kır hayvanı. ne anladın bu yazıdan da boyle bi yorum yaptın gonderdin?” diye bir mesaj atayım dedim sonra vazgectim (vazgecme sebebim frontal lobumun gayet saglıklı calısması imiş sonradan yaptıgım arastırmalarımda ogrendim)

House M.D. izleyen adamım etkilenmedim desem yalan olur aldım siyah marker’ı elime sirketin tahtasının onune gectim bu amcanın semptomlarını bir bir yazdım.

hareketlerinin sonuclarını dusunememe
makul karar verememe
deger yargılarının kaybolması
anlamsız taleplerde bulunma

bitirince “ok differantial diagnosis” dedim kendi kendime. bu amcaya ilk basta aklıma geldig gibi bir tepki verseydim gelecek olan cevap kendi haklılıgını anlatan daha onceden de bildigim birkac kufurle suslenmis bir mesaj olacaktı ki diger semptomlarla uyuyor efendim, sonucta bu arkadasın Frontal Lob’unun zarar gordugu kanısındayım ve bu durum “Okan” kişisi için cok onemli olabilir burdan kendisine seslenmek istiyorum, kendisi hayatının daha onceki bolumunde atesli bir hastalık gecirmiş veya kafasına bir darbe almış olabilir bu durumda yapılabilecek cok sey varmı bilmiyorum, ama aynı zamanda kanser olmus olma riski de var kanımca. kendisinin ne medikal kayıtlarına ne de MRI sonuclarına goz atamadıgımdan mutevellit hangisi oldugu konusunda kesin bir tanı koyamıyorum. Kanserden korkmayınız efendim kanserde erken tanı hayat kurtarır diyorum (emin değilim duydugumu soyluyorum) velhasıl “Okan” arkadasım beni duyuyosan eger ve

Vücudun herhangi bir yerinde nedensiz bir şişlik (Vücudun herhangi bir yerinde görülen ve ele gelen şişlik veya sertlikler)
Ses kısıklığı veya belirli bir sebebi olmayan öksürük, uzun süre geçmeyen öksürük
Göğüs ağrısı
Yutma güçlüğü ve hazım bozuklukları
Kol ve omuz ağrısı
Kemik ağrısı
Kilo kaybı, ani zayıflama veya iştahsızlık
Başağrısı
Sarılık
İyileşmeyen yaralar
Dışkılama alışkanlıklarında değişiklik (İshal veya kabızlık)
Vücut deliklerinden kan veya anormal sıvı gelmesi (Makat veya rahimden gelen anormal kanama veya akıntılar),
Ben ve siğillerde görülen anormal değişmeler, koyulaşma.

gibi baska semptomların da varsa kanser olmussun aslında sevindirici bir haber senin icin zira dedigim gibi senin frontal lob atesli hastalık yada bir darbe vs gibi sebeplerden dolayı zarar gorduyse uzun bir hayat surebilirsin ve mallık baki kalır, ama kanser isen erken teşhis ve tedavi ile hem kanserden hemde garip kişiliğinden kurtulabilirsin. Bilgine efendim geregini yapıp yapmamak sana kalmıs…

ciddi manada kaynakça;
frontal lobun işlevinin anlaşılmasına sebep olan talihsiz demiryolu işcisi Phineas Gage amcanın hayret verici hikayesi, frontal lob’un önemi ve sonrasında ortaya cıkan bilim dalı Cognitive Neuropsychology ve dahi kanser hakkında Türkçe bir yazı merak edenlerin hizmetinde efendim.

Comments on: "Okan kişisinin dikkatine!" (2)

  1. Stormcry said:

    Bu yazıyı okuduktan sonra anladım ki ben bu adama House M.D. izle demekle hata yapmamışım…🙂

  2. nasıl yani? nasıl hata olabilir belki de benim sayemde “okan” kişisini geri kazanacagız belkide adam kanser gercekten, gerçi sonra “fungus” dan da suphelenmedim diil tabi de, hem ben hatayı yaptım house’u izledim Okan nerde hata yaptı da bu hallere dustu kardesim sen bana bunun cevabını ver.

Bir Cevap Yazın

Etiket Bulutu

